Проєкт рішення міської ради №5/61 «Про затвердження Програми розвитку мінерально-сировинної бази, раціонального використання та охорони надр на території Моршинської громади на 2024-2025 роки»
Скликання: | VIII скликання |
Сесія: | 61 |
Тип документу: | Проєкт рішення міської ради |
Дата прийняття: | 10.10.2024 |
Дата оприлюднення: | 07.10.2024 |
Автор: | Пеленська І.Р. |
Номер документу: | 5/61 |
Назва документу: | Про затвердження Програми розвитку мінерально-сировинної бази, раціонального використання та охорони надр на території Моршинської громади на 2024-2025 роки |
Прикріплені файли: |
МОРШИНСЬКА МІСЬКА РАДА ПРОЄКТ
LXI СЕСІЯ VIII СКЛИКАННЯ
РІШЕННЯ №
“24” жовтня 2024 року м.Моршин
Про затвердження Програми розвитку
мінерально-сировинної бази, раціонального
використання та охорони надр на території
Моршинської громади на 2024-2025 роки
На виконання Кодексу України про надра, Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища”, керуючись ч. 22 ст. 26 Закону України“ Про місцеве самоврядування в Україні”, Моршинська міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Програму розвитку мінерально-сировинної бази, раціонального використання та охорони надр на території Моршинської громади на 2024-2025 роки, що додається.
2. Делегувати виконавчому комітету Моршинської міської ради повноваження щодо внесення змін до обсягів та джерел фінансування Програми в межах затвердженого бюджету.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань земельних відносин (Олійник М.З.).
Міський голова Руслан ІЛЬНИЦЬКИЙ
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення Моршинської міської ради
від______.2024 № ____
Програма
розвитку мінерально-сировинної бази, раціонального використання та охорони надр на території Моршинської громади на 2024-2025 роки
м.Моршин-2024
ПАСПОРТ ПРОГРАМИ
Ініціатор розроблення Програми |
Виконавчий комітет Моршинської міської ради |
Розробник Програми |
Відділ економічного розвитку та інфраструктури |
Учасники Програми |
ПЖКГ Моршинської міської ради, балансоутримувачі свердловин, ліцензіати |
Термін реалізації Програми |
2024-2025 роки |
Джерела фінансування
|
Кошти бюджету Моршинської міської територіальної громади, інші кошти |
Обсяг фінансового ресурсу, необхідного для реалізації Програми, тис.грн. |
2305,2 |
Секретар ради Микола ВОЄВОДА
1.Загальні положення
Надра - це частина земної кори, що розташована під поверхнею суші та дном водоймищ і простягається до глибин, доступних для геологічного вивчення та освоєння.
Використання надр та їх охорона в Україні регулюються Конституцією України, Законом України "Про охорону навколишнього природного середовища", Кодексом України про надра та іншими актами законодавства України. Основним джерелом законодавства про надра є Кодекс України про надра, що регулює забезпечення раціонального і комплексного використання надр для задоволення потреб у мінеральній сировині, охорону надр, гарантування при користуванні надрами безпеки людей, майна та навколишнього природного середовища, а також охорону прав і законних інтересів суб’єктів господарської діяльності та громадян.
Особливістю правового режиму надр є те, що надра є виключною власністю народу України і надаються тільки у користування. Окремі повноваження щодо розпорядження надрами законодавством України можуть надаватися відповідним органам державної виконавчої влади.
Відповідно до Кодексу України про надра до відання міських рад на їх території віднесено реалізацію місцевих програм розвитку мінерально-сировинної бази, раціонального використання та охорони надр, здійснення контролю за використанням та охороною надр.
2. Визначення проблем, на розв’язання яких спрямована Програма
Програму розроблено з метою забезпечення стійкого водопостачання, збереження унікальних природних ресурсів та дотримання вимог законодавства в галузі охорони і раціонального використання надр, земельних і водних ресурсів на території Моршинської громади.
Необхідно провести:
- огляд запасів мінеральної води (ропи), наявних свердловин;
- оцінку ресурсного потенціалу надр.
3. Визначення мети Програми
Метою Програми є:
• збереження та раціональне використання мінеральних вод,
• розвиток інфраструктури водопостачання,
• охорона навколишнього середовища та зменшення негативного впливу на ресурси.
4. Основні напрямки виконання Програми
Серед природно-географічних факторів розвитку регіональної економіки особливо важливе значення мають мінерально-сировинні ресурси, розміщення яких зумовлене геологічною будовою території. Вони безпосередньо впливають на розвиток економіки громади, сільського господарства, туризму. Вичерпність мінеральних ресурсів вимагають раціонального використання та збереження їх для наступних поколінь.
На території Моршинської територіальної громади розташовані Моршинське родовище підземних мінеральних вод та лікувальних розсолів (включає дві ділянки “Боніфацій” та “Баня”) та Нинівське родовище підземних мінеральних вод. Законом України від 10 червня 2023 року природні території міста Моршина, Моршинського родовища мінеральних лікувальних розсолів та Нинівського родовища мінеральних лікувальних вод (розсолів) Львівської області оголошено курортом державного значення та затверджено межі округу і зон гірничо-санітарної охорони курорту. До курортних та оздоровчих ресурсів зокрема належать хлоридно-сульфатна або сульфатно-хлоридна натрієво-магнієва мінеральні води і торфові лікувальні грязі.
Основним напрямками та завданнями Програми є:
- проведення геологічних досліджень для оцінки запасів водних ресурсів;
- створення бази даних про ресурси та їх використання;
- впровадження системи моніторингу використання мінерально-сировинних ресурсів;
- забезпечення економічно обґрунтованого користування надрами;
- створення охоронних зон навколо джерел мінеральних вод;
- проведення екологічного аудиту та оцінки впливу на навколишнє середовище екологічна безпека та охорона надр;
- залучення інвестицій та розвиток інфраструктури.
5. Орієнтовні обсяги і джерела фінансування Програми
Фінансування заходів Програми здійснюватиметься за рахунок коштів місцевого бюджету та капітальних інвестицій. Можливе залучення коштів Державних та галузевих програм, інших коштів, не заборонених чинним законодавством.
№ |
Найменування заходу |
Джерела фінансування |
Орієнтовні бюджетні витрати на здійснення заходу, тис.грн. |
|
2024 |
2025 |
|||
1 |
Встановлення межових знаків (інформаційних табличок) та огорожі зон санітарної охорони свердловин родовищ |
Кошти місцевих бюджетів, інші кошти |
20,0 |
380,0 |
2 |
Виконання робіт з державної експертизи та оцінки запасів корисних копалин за результатами розгляду матеріалів геолого-економічної оцінки експлуатаційних запасів підземних питних, та мінеральних вод |
Кошти місцевих бюджетів |
600,00 |
1200,0 |
3 |
Обладнання свердловин надкаптажними спорудами, устя експлуатаційних свердловин — запірною арматурою і вимірювальними приладами |
Кошти місцевих бюджетів, інші кошти |
|
50,0 |
4 |
Систематичне спостереження за дебітом, рівнем і хімічним складом питних та мінеральних, лікувальних вод (розсолів), показниками їх епідемічної безпеки, радіаційними показниками та фізичними властивостями |
Кошти балансоутримувачів |
11,04 |
44,16 |
6. Очікувані результати виконання Програми
Реалізація Програми дозволить забезпечити:
• підвищення якості централізованого водопостачання;
• збереження та відновлення природних ресурсів;
• розвиток екологічного туризму на базі мінеральних вод.
7. Організаційне забезпечення
Організаційне забезпечення виконання Програми здійснює виконавчий комітет міської ради шляхом:
-координації роботи щодо виконання заходів і завдань, передбачених Програмою, із залучення коштів місцевих бюджетів та інвесторів;
- регулярного моніторингу стану мінеральних ресурсів;
- залучення до виконання Програми органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, інвесторів, а також суб’єктів господарської діяльності.
Контроль за виконанням Програми здійснює постійна комісія з питань земельних відносин.
Секретар ради Микола ВОЄВОДА