Міста-побратими
Обрати сторінку

Постановою КМУ від 21.06.2017 № 432 затверджено Порядок організації соціальної та професійної адаптації учасників антитерористичної операції (далі — Порядок № 432). Соціальна адаптація учасників АТО передбачає: допомогу у проведенні аналізу життєвої ситуації, визначенні основних проблем, шляхів їх розв’язання; надання інформації з питань соціального захисту населення; навчання, формування та розвиток соціальних навичок, умінь; допомогу у зміцненні/відновленні родинних та суспільно корисних зв’язків, організації денної зайнятості та дозвілля.

Професійна адаптація учасників антитерористичної операції — заходи, спрямовані на відновлення та вдосконалення професійних навичок і умінь учасників АТО шляхом професійного навчання, надання інформаційних, консультаційних та профорієнтаційних послуг із зазначених питань, підвищення їх конкурентоспроможності на ринку праці.

Дію Порядку № 432 поширено на учасників АТО з числа осіб, яким установлено один із таких статусів: учасник бойових дій (п. 19 і 20 ч. 1 ст. 6 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» від 22.10.1993 № 3551-XII ; далі — Закон № 3551); інвалід війни (п. 11-14 ч. 2 ст. 7 Закону № 3551); учасник війни (п. 13 ст. 9 Закону № 3551).

Учасники АТО одночасно матимуть право на соціальну та професійну адаптацію. Професійну адаптацію учасників АТО за робітничими професіями здійснюватимуть шляхом професійної орієнтації, первинної професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації з урахуванням їх навичок, умінь та побажань та організовуватимуть за рахунок коштів держбюджету. Професійну орієнтацію учасників АТО здійснюватимуть обласні, Київський міський, міські, районні і міськрайонні центри зайнятості чи інші установи у порядку, визначеному законодавством.

Для отримання послуг з професійної адаптації учасник АТО має письмово звернутись до органу соціального захисту населення за місцем реєстрації або за місцем фактичного проживання (перебування) із заявою та документами:

  • копія індивідуальної програми реабілітації (для інвалідів війни);

  • копія посвідчення учасника бойових дій або інваліда війни, або учасника війни, що засвідчена підписом учасника АТО;

  • копія документа, що підтверджує безпосередню участь в АТО або забезпеченні її проведення з перебуванням безпосередньо в районах проведення АТО у період її проведення, що засвідчена підписом учасника АТО.

У разі організації професійного навчання за професіями, що передбачають проходження попереднього медичного та наркологічного огляду, учасник АТО проходить його у закладах охорони здоров’я в установленому порядку. Професійне навчання учасників АТО здійснюватимуть за денною, вечірньою (змінною), очно-заочною, дистанційною, екстернатною формою навчання, з відривом і без відриву від виробництва та за індивідуальними навчальними планами. Після успішного завершення повного курсу навчання за відповідними робочими навчальними планами та робочими навчальними програмами учасники АТО отримають такі документи державного зразка: свідоцтво про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації — за результатами первинної професійної підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації за робітничими професіями; документ про підвищення кваліфікації — за результатами підвищення кваліфікації учасників АТО з вищою освітою. У разі підвищення кваліфікації на курсах цільового призначення учасники АТО отримають посвідчення установленого зразка. Учасникам АТО, які навчалися професіям, пов’язаним з роботами на об’єктах з підвищеною небезпекою праці, що перебувають під наглядом спеціально уповноважених державних органів, разом із свідоцтвом про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації видаватимуть посвідчення встановленого зразка про допуск до роботи на зазначених об’єктах. Професійну адаптацію учасників АТО з вищою освітою здійснюватимуть шляхом отримання іншої спеціальності на основі здобутого раніше освітнього (освітньо-кваліфікаційного) рівня, підвищення кваліфікації, спеціалізації.

Управління праці та соціального захисту населення Моршинської міської ради